سفر پاییزی در ایران

بهترین مقصد سفر پاییزی در ایران

بیشتر افراد فصل پاییز را به دلیل هوای خنک و مناظر زیبا، برای سفر انتخاب می‌کنند. زیبایی‌های فصل پاییز مانند رنگ زرد و نارنجی درختان توجه بسیار از علاقمندان سفر در این فصل جلب می‌کند. کشور ایران مکان‌های زیادی برای سفر در فصل پاییز دارد و انتخاب هر کدام از این مکان‌ها به سلایق شما بستگی دارد.

شیراز مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر داخلی در فصل پاییز شیراز است. کمتر کسی وجود دارد که علاقه‌مند سفر به شهر شیراز نباشد. این شهر جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد، شیراز به دلیل اماکن تاریخی و بازارهای متعدد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. در سفر به شیراز می‌توانید از جاذبه‌های گردشکری تاریخی آن از جمله تخت جمشید و مجتمع‌های تفریحی گردشگری آن مثل نگین فارس، مجتمع تفریحی ورزشی تپه کاج، باغ ارم و… دیدن کنید. هوای شیراز در فصل پاییز اکثرا ابری و معتدل می‌شود و این سه ماه بارانی بهترین زمان برای اتتخاب شیراز به‌عنوان مقصد سفرتان است.

یکی از بهترین‌ مقاصد سفر پاییزی در شیراز ایراندر سفر یزد چه جاهای دیدنی می‌توان رفت؟

شهر زیبای یزد جاهای دیدنی زیبایی برای سفر در فصل پاییز دارد. این شهر به نام‌های دیگر مثل شهر عروس کویر، سرزمین آفتاب و شهر بادگیرها نیز معروف است. شما با سفر در شهر یزد در فصل پاییز که هوای خنک و دلپذیری دارد، می‌توانید از معماری‌های تاریخی، بادگیر‌ها و قنات‌ها، خانه‌های گنبدی شکل در کوچه‌های قدیمی و یا مراکز طبیعی و تاریخی آن دیدن کنید. بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو ثبت شده است در واقع این شهر بعد از شهر ونیز در کشور ایتالیا دومین شهر تاریخی جهان بشمار می‌رود. مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر باغ دولت آباد، حمام خان، کاروانسرای زین الدین، آب انبار شش بادگیر، آب انبار گیو است.

جزیره کیش جزو هیجان انگیز‌ترین گزینه سفر داخلی در فصل پاییز است

کیش مکان‌های تفریحی زیادی دارد که همه ی‌آن‌ها در فصل پاییز زیبایی دو چندانی دارند. این جزیره در فصل پاییز در بهترین حالت آب و هوایی خود قرار دارد و شما می‌توانید نهایت لذت را اسفرتان داشته باشید. جذابیت‌های زیادی در سفر پاییزی به کیش وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مراجعه به مراکز خرید و خرید کردن را نام برد. یکی دیگر از تفریحات لذت بخش کیش تماشای سواحل و کشتی سواری در ان‌جا است. قابل ذکر است که شهر حریره هم یکی از مکان‌های دیدنی کیش به‌شمار می‌رود.

هرمز

جزیره هرمز به جزیره رنگین کمان معروف است، چون در آن‌جا‌انواع رنگ‌های خاک را مشاهده می‌کنید. از مکان‌های دیدنی هرمز قلعه پرتغالی‌ها است که از مهم‌ترین جاذبه آن است. البته از اصلی‌ترین دلایل سفر به جزیره هرمز زندگی سنتی و آشنایی با آداب و رسوم هرمز است. رنگارنگ بودن خاک هرمز زیبایی این منطقه را دو چندان می کند. هرمز جزو مکان‌های گرم ایران است به همین دلیل بهترین فصل برای سفر به هرمز فصل پاییز است که آب‌وهوا ملایم‌تر می‌شود.

جزیزه هرمز در پاییز

جنگل النگدره در استان گلستان

یکی از زیبا‌ترین مکان‌های تفریحی طبیعی در پاییز جنگل النگدره است. جنگل النگدره در شهرستان گرگان استان گلستان قرار دارد. ترکیب برگ‌های رنگارنگ و هوای خنک و نم باران در این جنگل در فصل پاییز، فضای زیبایی را خلق می‌کند. در حوالی النگدره علاوه بر فضای جنگلی، رودخانه و سه چشمه جریان دارد که فضا را دل چسب‌تر می‌نماید.

آب گرم لاویج در استان مازندران

نزدیک شهر نور در دامنه‌های ارتفاعات البرز، روستایی ییلاقی به نام لاویج قرار گرفته است که یکی از زیباترین مناطق گردشگری می‌باشد. . به دلیل موقعیت جغرافیایی که لاویج دارد، چشمه‌های آب معدنی زیادی در این منطقه وجود دارند. یکی از مناسب‌ترین‌ گزینه‌ها برای سفر پاییزی لاویج است زیرا علاوه بر فضای جنگلی، چشمه‌های آب گرم از دیگر مزیت‌های این منطقه تفریحی است.

آشوراده تنها جزیره دریای خزر است

تنها جزیره در دریای خزر آشوراده است که اکوسیستم جانوری بسیار متنوعی در آن دیده می‌شود. اب و هوای خنک پاییزی آشوراده را به بهترین گزینه برای سفر داخلی در پاییز تبدیل می‌کند. این جزیره کوچک در انتهای شرقی شبه جزیره میلان کاله در شهرستان بندر ترکمن قرار دارد.

روستا نایبند طبس

روستای نایبند در شهر طبس به‌دلیل داشتن خانه‌های پلکانی به ماسوله ی‌کویر معروف است. این روستای زیبا با طبیعت سرسبزش در دل کویر قرار دارد. نایبند جذابیت‌های طبیعی زیادی دارد که این روستا را تبدیل به مقصد مناسبی برای سفر پاییزی می‌کند. نخلستان‌ها، باغ‌های سرسبز میوه، کشتزار‌های گندم و جو از جمله این زیبایی ها هستند.

بهترین جنگل‌ها برای سفر پاییزی در ایران

بهترین مقاصد سفر پاییزی در ایران

برای سفر‌ پاییزی در ایران گزینه‌های زیادی وجود دارد، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران مانند هرمز و کیش دارای دیدینی‌های پاییز بسیاری هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به کویر‌ها و فضاهای جنگلی و شهر‌های تاریخی مانند یزد و شیراز اشاره کرد. هر شخص برحسب سلیقه خود یکی از این مکان‌ها را برای سفر پاییزی انتخاب می‌کند.

سوالات متداول

تفریحاتی که در روستای نایبند شهر طبس میتونا تجربه کرد، چیستند؟
از جمله تفریحات این روستا، قدم زدن در کوچه های جذاب این روستا است. علاوه بر آن بازدید از غار های این روستا که قدمتشان به هزاران سال قبل بر می گردد. اگر شب در روستا بمانید می توانید به تماشای دریایی از ستاره ها بنشینید.
اب و هوای یزد چگونه است؟
به طور کلی آب و هوای یزد، گرم و خشک و بیابانی است. البته نوسان دمای شب و روز در یزد زیاد است یعنی عموما شب های سرد و روز های بسیار گرمی دارد.
در جزیره آشوراده شرایط اسکان و استراحت وجود دارد؟
برای پاسخ به این سوال می توان گفت بله، مانند هر شهر و مکان توریستی در اطراف آشوراده مکان هایی برای اقامت و استراحت گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها